Zelfvertrouwen en autonomie
Wij dagen leerlingen uit om zelf te ontdekken waar ze goed in zijn, waar hun talenten liggen en reiken passende gereedschappen aan om het beste uit zichzelf te halen. Leerlingen worden uitgedaagd om deze talenten verder te ontplooien en toe te passen bij hun eigen leerproces. Wij bieden, door de inspectie van het onderwijs bevestigt, kwalitatief goed passend onderwijs voor alle leerlingen. Passend onderwijs dat is afgestemd op hun mogelijkheden en moet leiden tot het behalen van maximaal haalbare doelen. Leerlingen denken en praten mee als het gaat om de inrichting van het onderwijs, wij zien hen en nemen hun inbreng serieus.
We maken gebruik van leerpleinen waar leerlingen meer zelfstandigheid leren bij het leren om hun eigen leerproces vorm te geven en een eigen werkplek kunnen kiezen. Hun talenten worden aangesproken in de praktijkklas, de torenklas, de gezinsklas, de klusklas of in het werken met ateliers. De stem van de leerlingen klinkt in de leerlingenraad, in de arena of staat verwoord op het leerlingenbord.
Het onderwijs afstemmen op wat leerlingen nodig hebben om zich te ontwikkelen tot zelfstandigheid leidt tot meer vertrouwen in eigen kunnen. De leerlingen worden uitgedaagd om leerervaringen na te streven die voor hem of haar belangrijk of waardevol zijn en bewandelen op deze wijze een eigen leerproces.
Het beste halen uit iedereen!