Groei en ambitie
Wij zien het als een uitdaging om voortdurend te werken aan kwaliteitsverbetering, zodat we iedere dag beter worden. De groei van de leerling staat daarbij wel centraal, het mag zich ontwikkelen zoals bij hem of haar past en wordt daarin gevolgd en begeleid door de leerkracht in de context van de school.
Bij groei en ambitie speelt verdere professionalisering een grote rol.
Eigenaarschap is bij professionalisering eveneens een kernbegrip. Wij verwachten van elkaar dat we een ‘groeimindset’ hebben, dat we werk maken van onze eigen professionele ontwikkeling. We beschouwen de schoolleiders als de leraren van hun teams: ze geven leiding aan de schoolontwikkeling, maar ook aan het leren van de leraren. Vanzelfsprekend zorgen de (geregistreerde) schoolleiders in de eerste plaats voor hun eigen professionele ontwikkeling. Wij ontwikkelen op de school een professionele cultuur die borgt dat de leraren met en van elkaar blijven leren. We hebben oog voor talenten van medewerkers en zien ook elkaars talenten.
Elke dag een beetje beter:
Dat geldt voor de leerlingen, maar ook voor de medewerkers.
Elke dag een beetje beter!
