Davinci
Met de methode DaVinci bieden wij de zaakvakken als één geheel aan. Hierdoor laten we kinderen zien en ervaren dat geen enkele gebeurtenis in de wereld op zichzelf staat. Alle vakken op het gebied van wereldverkenning zitten erin: aardrijkskunde, geschiedenis, biologie, wetenschap & techniek, maatschappijleer, natuurkunde, scheikunde, levensbeschouwing, godsdienst en filosofie. Daarbij is er aandacht voor de 21st Century Skills, burgerschapsvorming en persoonsontwikkeling.
Met de leermiddelen die horen bij de thema’s, leren de kinderen hun eigen leerproces vorm te geven. Vanuit nieuwe wetenschappelijke en internationale inzichten, krijgen kinderen met DaVinci geïntegreerd onderwijs. Iedere week staat er één of meerdere lessen DaVinci op het rooster. In een cyclus van 3 leerjaren (onderbouw-middenbouw-bovenbouw) komen steeds verschillende thema’s aan de orde. De kerndoelen op het gebied van Oriëntatie op Jezelf en Oriëntatie op de Wereld worden volledig behandeld en gerealiseerd.
We leren kinderen samen te werken en daarin verschillende rollen te ontwikkelen, zoals die van leider, van criticus en van tijdbewaker. Aan het einde van elk thema wordt een werkstuk gemaakt. Dat is een eigen werkstuk, waarbij de kinderen op basis van een eigen onderzoeksvraag aan de slag gaan om iets nieuws te creëren. In hun portfolio laten ze zien wat ze kennen en kunnen. Via de weekbrief en de themawand in de klas houden we u op de hoogte waar we ten aanzien van DaVinci mee bezig zijn. Kijk voor meer informatie hierover eens op de website: www.demethodedavinci.nl.